18 – 22.4.2019 321soustředění Nečtiny

Duben 23, 2019 in Nezařazené by momo

Letošní 321soustředění proběhlo na zámku Nečtiny. Místo hezké a hlavně výborně strategicky položené, protože ať jsme vyjeli na jakoukoliv stranu, všude bylo něco zajímavého. Počasí bylo objednáno, tak jak máme rádi (slunečno, teplota mezi 15-20stupni). Tedy nezbývalo nám nic jiného, než si to pořádně užít!

Čtvrtek

321start soustředění jsme již tradičně odstartovali večeří a následným večírkem číslo 1. Po úvodních zdravicích jsme se předběžně rozdělili dle výkonosti na skupinu A a skupinu B. Nezapomněli jsme samozřejmě na doplňování tekutin kvůli hrozící plíživé dehydrataci následujících dní.

Pátek

Snídaně v 8hod., pak si trochu políhnout a v již obvyklých 9:27hod  321 start úvodní etapy. Cíl je jasný: zámecký pivovar Chyše. Tým A pod vedením zkušeného traséra Máry Tramby jede přes Lukovou na Chyše. Tým B (Šůchin, Kuncík, Machr), který potřebuje zlepšit kondici, směřuje do Chyše přes Manětín, přes údolí Střely na Tis u Blatna, kde ve zdejším lese ochutná něco málo místních pěšin. V Manětíně ale zjišťujeme problém na Kuncíkovo kole. Čerstvě oservisovaná vidlice přestala fungovat. Kuncík neváhá a startuje časovku zpět na Nečtiny pro pumpičku, aby dofoukl stávkující vidlici. My vyplňujeme čas protahovacím cvičením a doplňováním tekutin. Za necelou hodinku je zpět, ale dofouknutí bohužel problém nespravilo. Neva tedy, pojede holt na pevňáku, je to ostrej kluk, zvládne to. Ten čas nám bohužel chybí a tak musíme část trasy obětovat a poslední kilometry před Chyší se mění v ostrou časovku. Tým A je už totiž na místě srazu. Jsou holt lepší, máme co dohánět. Už hodinu na nás čekají a je to na nich i poznat. Poobědváme, doplníme tekutiny (slunce totiž pere jako ďas) a jedeme dál. Chvilku si dovolíme jet s týmem A, ale protože naše kondiční manko musíme někde dohnat, odbočujeme na kopec Vladař. Tým A mizí pod vedením Máry a opět je vidíme až v cíli. Vladař. Nádherný výjezd, nádherný sjezd, bohužel už skoro žádný výhled. Pokračujeme na Lukovou. Na samotný závěr máme jako na podnose připravenou Kozelku, kterou si okořeníme poslední kilometry. Za tým B je tam nakonec necelých 70km a více než jeden a půl km nahoru. Takže dobrá rozpinkávačka. Tým A zvolil taktiku mlžení, ale odhaduji něco okolo 50km a nejasné výškové metry. Ale oni si to můžou dovolit.

Sprcha, véča při západu slunce, večírek č.2.

Sobota

Obvyklé ranní procedury a už jsme na startu druhé etapy. Přidává se k nám organizátor kokosích závodů, který má nedaleko chalupu. Máme v plánu vyjet na Třebouňský vrch a údolím Úterského potoka pak jet až k Bezdružicím. Něco tam sníst a zpět na zámek. Tzn.etapa vlastně celá z kopce. Díky místní znalosti Michala od kokosáků se příjemným způsobem dostáváme pod Třebouň, vyšplháme na vrchol a už to valíme údolím do Úterý. Volá Krsák, že nás dojede. A taky že dojíždí, ale až v hospodě v Nové Vsi. Zde se potkáváme se skupinou C(rozdělení na tři skupiny proběhlo při vyhodnocení dne na večírku č.2), která potřebuje trénovat kopce a tak si dává výjezd od Úterského potoka přes Potín do Nové Vsi dokonce třikrát. Skupina A zvolila volnější etapu, tzv. vytočit nohy, ovšem tematicky zaměřenou (bajka O lišce a Čbánu) opět pod vedením Máry Tramby,  směr Dolní Bělá.

Po obědě skupina B posílená o Krsáka a oslabená o mě (potřebuji trénovat kopce, tak se připojuji ke skupině C) pokračuje po naplánované trase. Do cíle sobotní etapy dojíždíme téměř současně. Tedy kromě skupiny A, která již osprchovaná a doplňující tekutiny vyhlíží, kdy přijedeme. Jo jo holt lepší skupina…. Snad se tam taky někdy protrénuju.

Večírek č.3.

Neděle

Snídaně, dolaďujeme taktiku a rozdělení skupin na dnešní den. Skupina A bude najíždět kilometry směr Plasy. Skupina B nejenže pokulhává v kondici, ale musí zlepšit i techniku jízdy. Skupina C má z předešlé etapy kopce natrénované, proto se vrhne jen na tu techniku. Plán je dojet na Nový Dvůr (zde se potkáme s Céčkem), kde navážeme na traily závodu Satanský Drtikol. Místní terény nejenže prověří techniku samotnou ale především techniku jezdce a zároveň i kondici. Zde se člověk zadejchá i z kopce. Skupina B + C se tedy svorně vrhá do nádherného prostředí obrovských kamenů, pěšin, viklanů a hlubokých lesů, kde nepotkáme ani živáčka. V Tisu u Blatna v místní hospůdce zjišťujeme, že se tady opravdu zastavil čas (hlavně hospodskému). Prohodíme pár slov s místními bikerskými drtikolci  a valíme dál. Jsme zpátky na Novém Dvoře. Trénink techniky máme za sebou a tak se rozdělujeme (Céčko má odtrénováno a jede na zámek) a skupina B jede dál zlepšovat kondici do místních krpálů. Jedeme přes Rabštejn na Brdo, Manětín a po naučné stezce do Nečtin. Závěrečný výjezd na zámek a je to. Dnes jsme si kopců ochutnali dost…

Večírek č.4 .

Pondělí

Při snídani vyhodnocujeme soustředění a v obvyklý čas vyjíždíme k závěrečné etapě. Tentokrát jede skupina A+B+C společně. Navštěvujeme Zlatý lom, zaniklou obec Račín a šplháme na Krašov. Pohledem na sluneční hodiny se vyděsíme, kolik už je a frčíme již pohodově směr naše zámecká základna.

Jak zhodnotit letošní 321 soustředění? Kilometrů bylo dostatek. Výškových také. V technice jsme se zlepšili zásadně. Pitný režim jsme nepodcenili. Jako pozitivum soustředění musíme vidět, že skupina B se výkonnostně začíná přibližovat Áčku, přičemž Céčko je již součástí Béčka. Ubytování dobré. Celkově to bylo opravdu moc hezké. Kdo přijel, ten ví. Vše jsme ale nestihli vojezdit, tak se budeme muset asi vrátit.

Takže na příštím soustředění 321zdar!